Ministerstwo Finansów informuje o możliwych utrudnianiach przy podpisywaniu plików JPK_VAT za pośrednictwem Klienta JPK.
W związku z awarią usługi umożliwiającej automatyczne podpisywanie plików JPK_VAT przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego informujemy, że w aplikacji Klient JPK WEB (https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client) mogą występować utrudniania w podpisywaniu plików JPK_VAT Podpisem Zaufanym.
Tymczasowym rozwiązaniem umożliwiającym podpisanie i wysyłkę plików JPK_VAT jest skorzystanie z podpisu kwalifikowanego lub danych autoryzujących (w przypadku osób fizycznych).
Podmioty, które nie posiadają podpisu kwalifikowanego mogą w Kliencie JPK WEB podpisać dokument wybierając metodę Podpis kwalifikowany, a plik initupload podpisać elektronicznie za pomocą bezpłatnego podpisu zaufanego (https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany).
Informację o usunięciu utrudnień przekażemy oddzielnym komunikatem.
Źródło: podatki.gov.pl