Powiatowe Urzędy Pracy przypominają o konieczności rozliczenia otrzymanego dofinansowania z PUP. Chodzi o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, udzielane na podstawie art. 15zzb Tarczy antykryzysowej. Termin na rozliczenie jest ściśle określony.

Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, został zakończony 10 czerwca. Przedsiębiorcy, którzy z niego skorzystali, muszą pamiętać o bardzo ważnej kwestii – rozliczeniu otrzymanego dofinansowania.

Jak rozliczyć dofinansowanie z PUP?

O konieczności rozliczenia otrzymanego z PUP dofinansowania przypomina sam urząd pracy. Jak można przeczytać w komunikacie opublikowanym przez Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu ,,Pracodawca jest zobowiązany rozliczyć otrzymane dofinansowanie.

Rozliczenie dofinansowania z PUP
Źródło: poznan.praca.gov.pl

,,Dokumenty potwierdzające wykorzystanie środków zgodnie z przeznaczeniem (tj. formularz rozliczeniowy) należy przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu praca.gov.pl lub tradycyjną pocztą. Niewykorzystana część środków lub wykorzystana niezgodnie z warunkami określonymi w umowie lub we wniosku o których mowa w § 1 ust. 1 umowy, podlega zwrotowi na rachunek bankowy Urzędu Pracy w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania Starosty”.

Formularz rozliczeniowy można pobrać poniżej:

W jakim terminie należy rozliczyć dofinansowanie z PUP?

Przedsiębiorca ma bardzo ograniczony termin, w jakim zobowiązany jest dokonać rozliczenia otrzymanego dofinansowania. W świetle przepisów rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania, przy czym data 30 dni odnosi się do daty otrzymania ostatniej transzy dofinansowania.

Źródło: pit.pl

Autor: Iwona Maczalska