W ramach prowadzonej działalności spółka zatrudnia kilkuset pracowników. Zdarzają się przypadki, w których spółka sprzedaje na rzecz pracowników m.in. komputery i telefony, z których spółka przestała już korzystać w ramach prowadzonej działalności. Czy taką sprzedaż należy ewidencjonować w kasie fiskalnej?

Ustawodawca nałożył na podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych obowiązek ewidencjonowania tej sprzedaży w kasie fiskalnej. Od tego obowiązku istnieje szereg zwolnień, które zostały określone w rozporządzeniu w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2018 r. poz. 2519). Zwolnienia te obowiązują do dnia 31 grudnia 2021 r.

Trzeba mieć na uwadze, że zwolnień tych nie stosuje się w przypadku dostawy sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten (PKWiU ex 26 i ex 27.90). Tak wynika z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. i) rozporządzenia. Przy czym § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia nie stosuje się do dostawy towarów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b-l, będącej dostawą towarów, o której mowa w poz. 34 załącznika do rozporządzenia.

kasy fiskalne ostrołęka
KASY FISKALNE OSTROŁĘKA 532 324 940

W pozycji 34 załącznika do rozporządzenia zawierającego wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania wymieniona została m.in. dostawa towarów i świadczenie usług przez podatnika na rzecz jego pracowników.

Tak więc sprzedaż przez spółkę używanych komputerów i telefonów pracownikom jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania.

Znajduje to potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora KIS z dnia 19 grudnia 2019 r., nr 0114-KDIP1-3.4012.607.2019.1.JG.

Źródło: kasafiskalna.pl, Gazeta Podatkowa nr 9 (1675) z dnia 30.01.2020