mZUS to pierwsza aplikacja mobilna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Umożliwia ona szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodziny.
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku o świadczenie wychowawcze 500+ lub o świadczenie Dobry Start 300+ od dziś mogą to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej ZUS. Aplikacja nazywa się mZUS i można z niej korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.
W aplikacji mZUS można:
- w prosty sposób złożyć wniosek o świadczenia 500+ i 300+
- sprawdzić status wysłanych wniosków i informacje o wypłacie świadczeń,
- otrzymywać powiadomienia z ZUS – np. o nowym okresie świadczeniowym
- odczytać wiadomości, które pojawiły się na profilu na PUE ZUS.
To pierwsze funkcje, które w przyszłości będą rozbudowywane – np. o kolejne wnioski o świadczenia dla rodziny.
Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację należy pobierać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.
Dla kogo przeznaczona jest aplikacja mZUS?
Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób, które mogą skorzystać z programów świadczeń dla rodzin, tj. świadczenia wychowawczego 500+ oraz świadczenia dobry start 300+ (z wyjątkiem dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych i dyrektorów regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych).
Więcej informacji o świadczeniach dla rodzin.
Za pośrednictwem aplikacji możesz:
- w prosty sposób złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 500+ i świadczenie dobry start 300+
Jeśli wcześniej składałeś do nas wniosek o świadczenie 300+ lub 500+ i przyznaliśmy Ci świadczenie – możesz na jego podstawie utworzyć nowy wniosek. Do kreatora pobiorą się wszystkie Twoje dane. Jeśli coś się zmieniło, możesz to poprawić.
Jeśli tworzysz wniosek i masz dzieci zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS, możesz w kreatorze wybrać dane tych dzieci. Dzięki temu nie musisz wprowadzać tych danych ręcznie.
- szybko sprawdzić, co się dzieje z Twoim wnioskiem – zobaczysz jego status
W aplikacji będziesz mieć dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, przez: aplikację mZUS, PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia.
- podejrzeć dane o wypłatach Twoich świadczeń – sprawdzisz kwotę świadczenia i termin jego wypłaty
- nawiązać telefoniczny kontakt z infolinią ZUS (COT) – jeśli zezwolisz na połączenie, aplikacja wybierze numer do COT na Twoim urządzeniu
- przejść do strony, która umożliwia rezerwację e-wizyty w ZUS – na Twoim urządzeniu uruchomi się przeglądarka internetowa z dostępem do strony, która umożliwi Ci rezerwację e-wizyty
- odczytać wiadomości, które pojawiły się na Twoim profilu PUE – jeśli na Twoim PUE pojawiła się wiadomość, zobaczysz ją również w aplikacji
- otrzymać powiadomienia – przypomnimy Ci np. o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy.
Jak działają wszystkie funkcje aplikacji mZUS, sprawdzisz w „Podręczniku użytkownika” (pdf 3,3mb)
Przed instalacją aplikacji
Aplikację mobilną mZUS – po zainstalowaniu na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ze swoim profilem na portalu PUE ZUS. Jak to zrobić, możesz sprawdzić w instrukcji „Jak aktywować aplikację mZUS” (pdf 2,7mb). Przed instalacją aplikacji upewnij się, że masz profil na portalu PUE ZUS i jest on aktywny. Informacje o tym, jak założyć profil na PUE ZUS.
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi (docx 51kb).
Źródło: ZUS