Od 1 lipca 2020 r. Samorządowe Zakłady Budżetowe mogą sporządzać, podpisywać i składać w formie elektronicznej sprawozdania finansowe w przygotowanej przez MF aplikacji „e-Sprawozdania Finansowe”.

To kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług administracji publicznej.

Samorządowe zakłady budżetowe jako jednostki wykonujące zadania własne samorządu terytorialnego mają możliwość sporządzania, podpisywania i składania w formie elektronicznej sprawozdań finansowych w bezpłatnej aplikacji e-Sprawozdania Finansowe, dostępnej na Portalu Podatkowym MF.

Usługa tworzenia i wysyłania do Szefa KAS sprawozdań w tej aplikacji, cieszy się coraz większą popularnością. Na atrakcyjność usługi wpływa m.in. to, że przy użyciu aplikacji sprawozdania finansowe mogą także sporządzać firmy składające swoje sprawozdania do KRS. Dzięki aplikacji sprawozdania z KRS mogą być przeglądane w przystępnej dla użytkowników formie.

Przypominamy, że aplikacja i najważniejsze informacje dotyczące sprawozdań finansowych są dostępne na Portalu Podatkowym w sekcji e-Sprawozdania Finansowe: https://www.podatki.gov.pl/e-sprawozdania-finansowe/ .

Źródło: Ministerstwo Finansów