Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS zmieniliśmy 31 wniosków. Nowe wnioski są w formacie HTML i mają uproszczoną formę. Zmieniły się też ich symbole, a w niektórych przypadkach  nazwy. Kilka wniosków dostępnych dotychczas na PUE ZUS zastąpiliśmy jednym wspólnym formularzem.  Dzięki wprowadzonym zmianom  wypełnianie wniosków będzie łatwiejsze.

Wprowadzone zmiany dotyczą wniosków z obszaru emerytur i rent, zasiłków oraz ubezpieczeń i składek.  Nowe formularze są  krótsze i bardziej zrozumiałe. Dlatego łatwiej z nich korzystać.

Lista symboli wniosków – dotychczasowych i odpowiadających im nowych wersji (plik xlsx 12kb).

Aby wysłać do ZUS elektroniczny wniosek, wystarczy zalogować się do swojego profilu na portalu PUE ZUS. Wniosek trzeba podpisać. Jest do tego potrzebny podpis elektroniczny. Są też takie wnioski, które można podpisać profilem PUE (nie trzeba mieć dodatkowego podpisu elektronicznego).

Do końca roku wszystkie wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe w aplikacji ePłatnik  będą dostępne na PUE ZUS w formacie HTML.

Źródło: ZUS