PFR wysłał do pracodawców 250+ wezwania do zawarcia umowy o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową, a więc PFR TFI S.A. Pracodawca ma na to 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Co w przypadku prowadzenia Pracowniczego Programu Emerytalnego (PPE)?

Wezwania do zawarcia umowy

Polski Fundusz Rozwoju wysłał wezwania do pracodawców (250+), którzy nie dotrzymali terminu zawarcia umów o zarządzanie PPK. Przypomnijmy, podmioty, które na 31 grudnia 2018 r. zatrudniały co najmniej 250 osób, miały obowiązek do 25 października 2019 r. podpisać umowę o zarządzanie PPK, która formalnie stworzyłaby program PPK w miejscu pracy.

Pracodawcy, którzy nie dopełnili tego obowiązku, otrzymali wezwania (wysłane przez PFR S.A.) do zawarcia umowy o zarządzanie PPK z wyznaczoną instytucją finansową (PFR TFI S.A.) – w terminie 30 dni od otrzymania wezwania, albo do przekazania informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK z inną instytucją finansową. 

Wezwanie uznaje się za skuteczne w momencie zwrotnego potwierdzenia odbioru lub poprzez nadanie przesyłką poleconą po bezskutecznej dwukrotnej próbie dostarczenia pisma za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Prowadzenie Pracowniczego Programu Emerytalnego (PPE)

Jeżeli podmiot zatrudniający nie zawarł umowy o zarządzanie PPK, gdyż prowadzi Pracowniczy Program Emerytalny (PPE) na warunkach zwalniających ze stosowania ustawy o PPK, w odpowiedzi na wezwanie powinien przekazać do PFR oświadczenie o prowadzeniu PPE wraz ze wskazaniem wysokości naliczanej i odprowadzanej składki podstawowej do PPE oraz procentowego udziału osób zatrudnionych, które uczestniczą w PPE. 

Uzupełnienie i odesłanie Załącznika nr 1 do wezwania

Pracodawcy, którzy otrzymali wezwania, zostali poproszeni o uzupełnienie i odesłanie Załącznika nr 1 do tego wezwania. Zgodnie z jego treścią, pracodawcy, którzy nie dotrzymali ustawowych terminów, będą mogli przesłać wyjaśnienia dotyczące przyczyn niezawarcia umowy o zarządzanie PPK.

Załącznik nr 1

załącznik nr 1 cz. 1
załącznik nr 1 cz. 2

Źródło: infor.pl